Veel gestelde vragen

Je kunt het beste starten als je rond de 26-28 weken zwanger bent. Natuurlijk is eerder of later starten ook geen probleem. Geef je wel tijdig op want de cursussen zijn snel volgeboekt. 

De eendaagse geboortecursus met partner kun je het best wat later in je zwangerschap boeken. Zo rond de 34 weken. Natuurlijk is eerder of later ook prima mogelijk. Maar onthoud…., de partners moeten het ook allemaal onthouden he ;-). Dus hoe dichter op de uitgerekende datum, hoe beter!

De combi zwangerfit en yoga en de cursus zwangerschapsyoga bestaat uit 7 lessen. Er zijn 6 lessen voor de bevalling. Les 7 wordt gepland als alle kindjes geboren zijn. 

Of je een vergoeding krijgt, hangt af van de zorgverzekering en het pakket. Dit kun je zelf uitzoeken in je polis of bellen/mailen met je verzekeringsmaatschappij.

Vief Zwanger is aangesloten bij:

  • ZwangerFit®
  • Nederlandse Vereniging voor HypnoBirthing® Cursusleiders (NVHBC)

Gemiddeld is de groepsgrootte is maximaal 10 cursisten.

Het is niet mogelijk om een gemiste les in een andere groep in te halen. Wel bied ik de mogelijkheid om een zoom-sessie met mij in te plannen zodat we de theorie die we behandeld hebben tijdens de les, één op één door kunnen nemen. Daarnaast mag je op zaterdagochtend altijd met een zwangerfit les mee komen doen. 

Tijdens de zwangerschapsyoga en de combinatiecursus is er geen partnerbijeenkomst. Wanneer de partner zich wil voorbereiden, zou dit via de eendaagse geboortecursus kunnen. Bestaande cursisten krijgen 50% korting op de cursusprijs. 

Een proefles ZwangerFit is mogelijk, je kunt dit aan vragen via de mail of via de website.

Het is niet mogelijk om een proefles in een cursus te volgen. We werken met vaste groepen zodat iedereen elkaar leert kennen en zich vertrouwd voelt in de eigen groep. 

Beide cursussen zijn samengesteld met fysio en bekkentherapeuten. Afhankelijk van jouw situatie kunnen we altijd alternatieve oefeningen aan bieden of kijken wat jij nodig hebt. 

Afhankelijk van jouw doel, kun je met alle cursussen meedoen. We krijgen steeds meer nieuwe inzichten die we in kunnen zetten tijdens de geboorte. Soms is het fijn om alle kennis en theorie weer even op te halen. Als dat voor jouw gevoel niet nodig is, kun je er ook voor kiezen om alleen te komen sporten tijdens je zwangerschap en je verlof. Dit kan op woensdag en zaterdagochtend. 

Jazeker, iedereen kan op haar eigen tempo en niveau mee doen. Het is niet de bedoeling dat je tijdens de zwangerschap je grenzen gaat verleggen. Het is vooral belangrijk dat je lekker blijft bewegen op jouw tempo. Sporten en bewegen hebben zowel op jou, als op je kindje een positieve invloed.